נגן וידאו

DUBAI EXPO 2020

השנה, באוקטובר נפתחת בדובאי התערוכה העולמית אקספו  2020, האירוע הבינלאומי השלישי בגודלו בעולם! (אחרי האולמפיאדה והמונדיאל), אירוע שמתקיים כבר 150 שנה כל פעם בעיר אחרת.

 

האירוע מתקיים השנה, החל אוקטובר 2021  לששה חודשים – נדחה בשנה בגלל הקורונה, השם נותר עם 2020 כדי לא ליצור בלבול ולהישאר עם הפרסום).

 

האירוע הענק מתקיים השנה בדובאי,  עיר באמירות דובאי באיחוד האמירויות הערביות, אשר ישראל חתמה השנה הסכם שלום איתם, ובגלל זה ישראלים יכולים להגיע לתערוכה!

25 מיליון מבקרים, מאחד 192 מדינות (כל מדינות העולם מלבד מיקרונזיה, הוותיקן והפלסטינים, אשר החרימו עקב הסכם השלום של ישראל עם איחוד האמירויות), בתוך מתחם אחד, שנבנה במיוחד, מחוץ לעיר – המבקרים חווים מפגש תרבותי, טכנולוגי וכלכלי זה עם זה.

 

מי מגיע לאירוע?

 

באים חלק קטן ומשמעותי של נציגי ממשלות ומדינות ושל חברות, על מנת ליצור שיתוף פעולה עסקי ופוליטי בינם לבין גורמי ממשל וחברות מהאמירויות. 

רוב המבקרים – תיירים שמבלים בתערוכת ענק, אירוע בקנה מידה בין לאומי!

 

מה רואים באירוע?

 

לכל מדינה בתערוכה, נבנה ביתן שמייצג אותה מבחינה תרבותית, כלכלית, היסטורית, ומראה את חזונה לעתיד בתחומי הטכנולוגיה, איכות הסביבה, שיתוף הפעולה והניידות, כלומר אטרקצית ענק – מאות ביתנים, תערוכות מתחלפות, הופעות חיות, ואירועי תרבות וספורט!

 

ביתנים יחודיים רבים

 

  • האיטלקי – פסל ענק שהודפס בתלת מימד של "דויד" (של מיכאלנג'לו), בגודל המקורי – אך שוקל עשירית.
  • המלזי – יער גשם ענקי עם בתי עץ וגשרים בתוכו
  • הרוסי – כוכב שבתאי עצום.
  • ההולנדי – אקוספירה עצמאית, בעלת אקלים עצמאי שפועלת באופן אוטונמי על מים, אוויר וגידול מזון משלה.
  • הבריטי – שירים שיכתבו על ידי אלגוריתם שעובד על בינה מלאכותית על בסיס מילים של המבקרים.
  • הצרפתי – גרסת מציאות מועשרת, שמראה את ההיסטוריה של קדתרלת נוטרדרם.

 

ועוד המון ביתנים מדהימים!

הכיפה הגדולה של דובאי

כיפת אל-וואסל, כיפה בגובה 67 מטרים, היא המבנה המרכזי של התערוכה, אחרי מסורת של מבני ענק בכל עיר שבה היה האקספו, הכיפה מוקפת פאנלים סולארים ובעלת מסכי לד פנימיים עם תערוכה בתוכה.

 

הופעות חיות ותצוגות מתחלפות

 

חוץ ממאות הביתנים – יהיו תערוכות קבועות ומתחלפות ויחגגו אירועים שונים בהתאם לתרבויות המדינות, כל יום עשרות אירועים חיים במתחם – מוזיקה חיה מעולה ממיטב הזמרים בעולם, אירועי תרבות וספורט, אופרה, מצעדים,  ועוד. 

 

מופעים מכל הסוגים – מסיבות ענק, הופעה של Infected Mushroom, הרצאות וכנסים בנושאים שונים ומגוונים, להקות מחול מכל העולם (אפילו של רובוטים מרקדים) ואירועי ספורט.

 

הביתן הישראלי 

 

מעוצב בלי קירות, בצורת אוהל תנ"כי פתוח, עם שבעה שערים שדרכם עוברים המבקרים ומקבלים תמונה ייצוגית שחושפת את ארץ ומדינת ישראל – היסטוריה, ההווה והחזון של המדינה. 

 

בתקופה זו של שגשוג היסטורי ביחסים, וחתימת הסכמי אברהם מול מדינות העולם הערבי, מדינת ישראל רואה את התערוכה כדרך מעולה לחשוף את הצדדים הכי טובים שלה כלפי העולם הרחב, ובפרט כלפי העולם הערבי וראה בה הזדמנות כדי להרחיב את היחסיים הכלכליים והמדיניים לטובים יותר עם העולם הערבי ושאר מדינות העולם.

 

בחלקו התחתון של הביתן, יש מופע אור-קולי שחושף את נופי הארץ, בנוסף מראה את התרבות הישראלית ומגוון דמויות צבעוניות מהחברה הישראלית – כדי להראות את המגוון האנושי  ואת קבלת האחר שקיים בישראל.

 

חלקו העליון כולל מסכי LED אדירים, בה הפיתוחים המדעיים והטכנולוגיים שבמדינה לרקע נופי הארץ, ואפשר להתרשם מפיתוחים טכנולוגיים ישראלים העוסקים באיכות הסביבה, תקשורת, מזון וחקלאות, מדע ועוד.

 

לסיכום, אירוע מדהים וייחודי, שווה ביקור!